1402-05-02 01:29
333
0
85811
گذری بر زندگینامه شهید خورشیدکلایی؛

«رمضان در رمضان» بهار شهادت شد

شهید رمضان خورشیدکلایی در خط مقدم عملیات رمضان جان به جان تسلیم کرد و به درجه رفیع شهادت نایل شد.

به گزارش گلستان ما، شهید رمضان خورشیدکلایی، بیستم دی ۱۳۴۳ در روستای محمدآباد از توابع شهرستان گرگان به دنیا آمد. پدرش خلیل، نگهبان شرکت ایزوله بود و مادرش حلیمه خاتون نام داشت. دانش آموز دوم متوسطه در رشته اقتصاد بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دوازدهم اردیبهشت ۱۳۶۱ با سمت تک تیرانداز در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به پا، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای امامزاده عبدالله شهرستان زادگاهش قرار دارد. برادر وی محمد نیز به شهادت رسیده است.

خاطره‌ای به نقل از به نقل از پدر شهید رمضان خورشید کلایی

رمضان در خط مقدم در عملیات شهید شده بود. قبل از شهادتش در سال ۱۳۵۷ در گرگان در درگیری که میان مردم خودی و نظامی‌های شاه شده بود حضور فعال داشته به طوری که تمام شهر به خاطر درگیری شلوغ شده بود.

رمضان توانسته از داخل کوچه نعلبندان به خانه‌ای پناه ببرد و جان خود را نجات دهد و خود را از بالای دیوار به داخل خانه رساند و چند ساعنی داخل خانه ماند و بعد از ساکت شدن اوضاع و درگیری‌های مردم با نظامی‌ها توانست از دست آن‌ها فرار کند.
از این اوضاع جان سالم به در برد و به این کارش راضی نبود و ماندن در دنیا را کار اشتباهی برای خود می‌دانست و تصمیم گرفت برود به دیاری بنام جبهه و دفاع از میهن دفاع از ناموس خود و او برای شهادت رفته بود و قبل از شهادتش با دوستانش با هم داخل آب می‌روند و غسل شهادت می‌کنند. در خط مقدم در عملیات رمضان جان به جانان تسلیم کرد و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.